افزودنی نانو گرافن و صنعت خودرو سازی

 
اخیرا شرکت مرسدس - بنز باتری های قابل بازیافتی را با استفاده از شیمی سلول ارگانیک، گرافن و الکترولیت آب طراحی و تولید کرده‌است.
باتری عاری از هرگونه فلزات کمیاب و یا سمی است و این بدان معنا است که پس از اتمام عمر آن می‌تواند بدون آلودگی محیط به صورت زیست تخریب پذیری تجزیه شود.
اگر چه رییس فن آوری باتری های مرسدس بنز هیندرس هینتناک اظهار می دارد که این تکنولوژی هنوز اماده ورود به بازار تجاری نبوده و حدود 15 تا 20 سال زمان نیاز است تا این تکنولوژی فراگیر شود.
این باتری‌های جدید می‌توانند شارژ بیشتری نسبت به باتری های یون لیتیمی موجود در بازار داشته باشند و با سرعت بیشتری در حدود کمتر از 15 دقیقه به صورت 100 درصد نیز شارژ بشوند.
مهندسین مرسدس به قدری به محصولی که دست یافته‌اند مطمئن هستند که گفته می‌شود یک نمونه اولیه و پروتوتایپ از باتری تولیدی را برای یک عضو ارشد هییت مدیره جهت بکارگیری به عنوان کمپوست در باغ شخصی اش ارسال کرده اند.
هیندرس هینتناک همچنین گفته است که شرکت مرسدس بنز بر روی تکنولوژی های مختلفی از باتری با در نظر گرفتن تمام ریسکهایش مشغول فعالیت است. او معتقد است که" بایستی در مسیر رو به جلو ریسک های مختلفی را پذیرفت حتی اگر هیچ کدام از ریسک های جاری به تجاری سازی ختم نشود.
اگر در مسیر تحقیق و توسعه ریسک نکنید ممکن است در آینده صنعت یک بازنده تمام عیار باشید.

دیدگاه ها بسته شده است

EnglishIran